Blog Inleiding: Een van de meest voorkomende klachten van patiënten over hun uiterlijk is dat ze er vermoeid uitzien. Dit kan het gevolg zijn van een aantal verschillende factoren, maar een van de meest voorkomende oorzaken is overtollige huid en vet rond de oogleden. Dit kan de schijn wekken van wallen of verslapping, en het kan iemand er veel ouder doen uitzien dan hij in werkelijkheid is. Gelukkig is er een oplossing: ooglidchirurgie. Deze cosmetische ingreep, ook wel blepharoplastie genoemd, kan overtollige huid en vet rond de oogleden verwijderen, waardoor je er jeugdiger uitziet.

Hoe ooglidchirurgie werkt

Ooglidchirurgie is een relatief eenvoudige ingreep die op kantoor kan worden uitgevoerd door een gediplomeerd plastisch chirurg. Eerst maakt de chirurg kleine incisies in de natuurlijke plooien van je oogleden. Via deze incisies verwijdert de chirurg voorzichtig overtollige huid of vet. De sneetjes worden gesloten met fijne hechtingen en er worden ijskompressen aangebracht om de zwelling te verminderen. Er zijn wel een aantal mogelijke bijwerkingen:

Droge ogen

Dit wordt veroorzaakt door schade aan de traanklieren tijdens de operatie en kan enkele maanden aanhouden. Oogdruppels en zalven kunnen de symptomen helpen verlichten.

Infectie

Dit is zeldzaam, maar kan optreden als bacteriën de operatieplaats binnendringen. Symptomen zijn roodheid, pijn en afscheiding uit de ogen. Als je een van deze symptomen ervaart, moet je onmiddellijk contact opnemen met je chirurg

Asymmetrie

Zoals bij elke soort operatie is er altijd een risico op asymmetrie, of oneffenheden, tussen de twee kanten. Dit is echter meestal alleen merkbaar voor de chirurg en kan zo nodig met een tweede operatie worden gecorrigeerd

Littekens

Er zullen littekens zijn na een ooglidoperatie, maar die zijn meestal goed verborgen in de natuurlijke plooi van het ooglid. In sommige gevallen kunnen de littekens echter zichtbaar zijn als de ogen gesloten zijn

Problemen met het gezichtsvermogen

Hoewel zeer zeldzaam, is het mogelijk dat patiënten na een ooglidoperatie problemen krijgen met het gezichtsvermogen door schade aan de oogspieren. Deze problemen lossen meestal vanzelf op, maar soms is een corrigerende operatie nodig

Gevoelloosheid

Het is niet ongebruikelijk dat patiënten na een ooglidoperatie gevoelloosheid voelen rond hun incisies. Dit verdwijnt meestal binnen een paar maanden, maar kan in sommige gevallen langer duren

Tijd om je ogen weer te laten stralen

Als je ooglidchirurgie overweegt, is het belangrijk om te overleggen met een gediplomeerd plastisch chirurg die ervaring heeft met het uitvoeren van dit soort ingrepen. Tijdens je consult zal je chirurg je huidige toestand beoordelen en je doelen voor de behandeling bespreken. Hij zal dan een persoonlijk behandelplan opstellen om je te helpen het gewenste resultaat te bereiken. Als je op zoek bent naar een manier om je uiterlijk te verjongen en een jeugdiger uitstraling te krijgen, is ooglidchirurgie misschien iets voor jou! Neem zeker contact op met Ooglid, hier hebben ze de beste chirurgen en is de kans op bijwerkingen minimaal.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties